donderdag 22 maart 2012

Koekies met kuikens!

Hoi!

De zon schijnt, de lente hangt in de lucht én Pasen komt in het vizier ... meer inspiratie had ik niet nodig om aan het bakken te gaan. Ik bakte koekjes volgens het recept dat je hier op de blog kan vinden en versierde ze nadien als eitjes / kuikentjes met royal icing. De uitsteker die ik gebruikte voor de koekjes, was eivormig: je kan hier lezen waar ik deze kocht. En zo zien "de kleintjes" er uit:


HOW TO? Koekjes bakken, met witte royal icing de randjes van het eitje tekeken (ik gebruikte spuitmondje nr. 2) en nadien vullen met dezelfde icing met wat water bij (op die manier krijg je 'running' icing, wat het makkelijk maakt om een oppervlakte goed te vullen). Nadien deed ik hetzelfde met de gele kleur om de kuikentjes vorm te geven.


Eens alles afgewerkt met de royal icing, kregen de kuikentjes ogen (zwarte suikerbolletjes, handig!) en een snaveltje en vleugeltjes van suikerpasta. De vleugeltjes zijn trouwens erg simpel: ik gebruikte een bloemenuitsteker (PME plungercutter), waarna ik het uitgestoken bloemetje gewoon in twee deed: voor een vleugeltje aan elke kant!


Lang leve de lente!

Zonnige groetjes,
de Bakmadam!

1 opmerking: