zondag 25 maart 2012

Schattige taart en cupcakes!

Hallo daar!

Ik mocht me helemaal laten gaan om een taart en bijpassende cupcakes te maken voor een doopfeestje, zelfs qua kleur en smaak mocht ik mijn gangen gaan, helemaal geweldig :-). Ik heb me laten inspireren door het geboortekaartje van de kleine meid: dezelfde kleuren en hier en daar hetzelfde patroon ('k had het kaartje ingescand en nadien geprint op een icing sheet).

De taart werd een stapeltaartje met onderaan een vanillebiscuit, afgesmeerd met botercreme en gevuld met woudvruchtenconfituur. Daarop kwam een chocoladebiscuit, ook afgesmeerd met botercreme en gevuld met chocolade. Beide taarten werden bekleed met suikerpasta, ook wel fondant genoemd. De randjes kregen een boordje, gemaakt met de sugargun en afgewerkt met een crimper. Tenslotte boetseerde ik nog een poppetje in suikerpasta (met tylose onder) om op de taart te zetten.


En dan de cupcakes... een feest om ze te verfijnen! Uiteindelijk zijn het vanillecakejes en vanillecakejes met bakvaste chocoladebolletjes geworden, afgewerkt in drie varianten:
  • botercreme met een bananensmaakje, chocoladeschilfers en een stukje gedroogde banaan
  • botercreme met een kokossmaakje, afgewerkt met witte en melkchocolade crispearls
  • botercreme met een truffelsmaakje, bestrooid met een vleugje cappucinopoeder en een speculaasje
Nadien bracht ik hier en daar ook het prentje van het geboortekaartje aan, zodat het een vrolijk geheel werd.


 Héél erg fijn om dit alles te maken!

Smakelijke groetjes!
de Bakmadam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten