zondag 24 juni 2012

Stapeltaartje en cupcakes "à la Roxanne"!

Hallo,

Pfff... wat een hondenweer vandaag... maar wel ideaal om te bakken natuurlijk :-)
En gelukkig kon ik vandaag "aan den bak" want ik maakte een taart en cupcakes voor Roxanne, die 7 jaar wordt.

Op verzoek van de jarige mocht het "met veel roze en hartjes en hello Kitty" zijn. Ik maakte een stapeltaart en cupcakes. De stapeltaart bestond uit drie lagen, telkens gevuld met een laagje aardbeienconfituur en afgesmeerd met botercreme. Zo zagen de 'voorbereidingswerken' er uit:


En nadien kwam dan de afwerking met suikerpasta. De taarttopper is een bestaande 'Hello Kitty', dus die heb ik niet zelf geboetseerd, maar ik werkte wel verder met die kleuren. Rond de middeltste taart kwam een strookje van 'Kitty' dat geprint werd op icing sheet (en dus allemaal om op te eten):


Voor de cupcakes bleef ik uiteraard in hetzelfde thema. Het werden vanillecakejes, in drie verschillende afwerkingen: met roze botercreme en hartjes, met uitgestoken hartjes uit suikerpasta en tenslotte met een laagje suikerpasta en een geprint plaatje van Kitty, ook op icing sheet. Zo zag het geheel er uit:





 Dat wordt vast smullen, daar morgen in haar klas!

Smakelijke groetjes,
de Bakmadam

6 opmerkingen:

  1. ONGELOOFLIJK WAT JIJ ALLEMAAL MAAKT!!!
    Dat vind je bij geen enkele bakker...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci Marleen :-)
      'k Zal binnenkort nog eens wat bakken voor op 't werk, want dat is precies al eventjes geleden hè... tot volgende week!

      Verwijderen
  2. Roxanne vond het heel erg mooi en haar klasgenootjes vonden het super lekker. Bedankt om dit alles voor haar te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Héél graag gedaan!! Ben blij dat ze er goed hebben van kunnen smullen!

      Verwijderen
  3. je won mijn give-away!
    Wat een prachtige taart!!!

    BeantwoordenVerwijderen