dinsdag 24 juli 2012

Olala Chocolalalalaa...

Hoi,

Per toeval had ik eens een overschotje en zo kwam ik er achter dat je zelf geweldig lekkere choco kan maken.

Ik maak ganache altijd met 50/50 slagroom en (pure) chocolade. Als je ietsje meer chocolade gebruikt, dan wordt de ganache wat vaster bij het afkoelen... en zo maak ik dus zelf: choco! Voor de liefhebbers van wat bling bling: als je een klein beetje boter toevoegt wanneer de ganache nog warm is, gaat hij nadien mooi glanzen.


Homemade choco om op je boterhammetje te smeren, om met een soepstengel op te snoepen, om terug een beetje op te warmen en te gebruiken als heerlijke chocoladesaus op een ijsje... of om gewoon af en toe eens met je vingers in te zitten :-)
Als je de choco wat langer wil bewaren, zet je hem best in de koelkast. En voor andere varianten kan je natuurlijk ook melkchocolade of witte chocolade (of mengelingen) gebruiken.
Om duimen en vingers bij af te likken en klaar in no time!

Smakelijke groetjes en geniet nog van de zon!
de Bakmadam

2 opmerkingen:

  1. Ik heb het ook al een keertje gemaakt, maar vond het net iets te veel gedoe voor het beetje choco dat ik had...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. mja, vandaar dat het prima als 'overschotjes - oplossing' gebruikt kan worden!

      Verwijderen