zaterdag 7 juli 2012

Verjaardagstaart met bijpassende cupcakes

Hallo!

Ik heb me vandaag flink geamuseerd met een verjaardagstaart en bijhorende cupcakes.

De taart werd een vanillebiscuit, gevuld met twee dunne laagjes pralinébotercreme en overgoten met ganache van pure chocolade. Rondom bracht ik chocoladekoekjes en een lint aan. Tussen haakjes: ik was blij dat ik een lintje vond met hetzelfde ruitjesmotief als de cupcakepapiertjes.




Voor de afwerking maakte ik bloemetjes in suikerpasta, gemengd met gumpaste, waardoor ze sneller uitharden. De bloemetjes zijn dus ook volledig eetbaar (hoewel niet zo geweldig lekker met de gumpaste, maar het ook wil ook wat hè!).

Ik maakte verschillende cupcakes ... omdat ik zo graag met nieuwe smaken experimenteer. Volgende varianten zijn het uitendelijk geworden:
- CC's met praline & cream botercreme en bresiliennenootjes
- CC's met speculaastbotercreme, chocoladebolletjes en een vleugje cappucinopoeder
- CC's met champagneboterceme met witte chocoladesnippers én een aarbeitje



Klinkt lekker, niet? Ik vond het alvast moeilijk kiezen welke variant mijn favoriet was :-)

Smakelijke groetjes!
de Bakmadam

2 opmerkingen:

  1. Het ziet er allemaal zo HEERLIJK uit!!!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai Eef het is weer een echt kunstwerkje geworden! En dat het altijd lekker is weten we al lang.

    BeantwoordenVerwijderen